onsdag 4. februar 2015

Prinsessegenser til prinsessa vår!

Det er ingen som helst tvil om at vi har ei frøken i prinsessealderen. Alt skal helst være rosa eller lilla, gjerne kjole eller skjørt, glitter og pynt er toppers! Jeg hadde lyst til å prøve meg på å sy med elastisk undertråd, og fant en fin prinsessegenser/tunika i et ottobre-blad.

genser med rynking og krone

Rynkingen kunne nok med fordel vært litt slakkere, men genseren sitter fint på likevel. Jeg kopierte også den skeive pynten på genseren fra det originale mønsteret, men ser i ettertid at jeg gjerne skulle hatt krona rett i forhold til stripene. Jaja… Frøkna er fornøyd, så da får vel jeg også være fornøyd!

Størrelse 98/104. Mønster fra ottobre. Stoff fra lageret. (Kjøpt for leeenge siden).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar