søndag 25. mars 2012

Hils på min nye venn, Laffen!

Denne kjolen, og kanskje spesielt giraffen, ble en favoritt allerede før den var ferdig sydd. “Dessverre” er det en bestilling, så det blir ikke Elise som får denne flotte fargeklatten av en kjole. Men – det er vel ikke helt usannsynlig at Laffen kan dukke opp på flere kjoler eller andre klær framover…

selekjole med giraff

Kjolen er laget etter mitt eget selekjolemønster, og er i str 68. Den er sydd i knall rosa babycord og gult bomullsstoff med hjerter – begge fra Stoff og Stil. Ved en feiltakelse kjøpte jeg gul dongeritråd (kraftig sytråd) i steden for vanlig tråd, men det viste seg å bli en kul effekt med litt tydeligere søm på stikningen og rundt applikasjonen.

Kjolen skal være en barselgave til en kollega av mannen (jobben hans som har bestilt av meg), så nå håper jeg bare de blir fornøyde – både de som skal gi bort og de som skal motta gaven Smile

4 kommentarer: