mandag 21. mai 2012

Vår/høst-pose, dress og lue til Elise

Innimellom bloggingen av alle sommerklærne kom jeg over noen bilder av ting ble tatt i bruk før de rakk å bli presentert her. Så nå har jeg og Elise hatt en liten fotoshoot ute i sola, sånn at dere skulle få skikkelige actionbilder…hehe…

vognpose

Vognposen er etter “Lille Leo”s mønster i “Made by me”. Det var mye knoting for å få denne ferdig, så jeg garanterer at det ikke blir produsert mange vognposer på syrommet mitt! Posen er sydd i cord fra Textart og bomull fra Stoff og Stil – og så har den en tynn sommerdyne fra Jysk som mellomfor. Applikasjonen er egentegnet og stoffene er rester herfra og derfra. Glidelås som går hele veien rundt gjør at man kan ta av “lokket”, og det er mulig å stramme posen godt rundt hodedelen for å få den ekstra lun til kjølige vår- og høstdager.
Lua er egendesignet etter inspirasjon fra ei lue vi har arvet. Første forsøk ble størrelse nyfødt, men denne her sitter som et skudd. God og tett over ørene, og en liten skjerm som skygger litt for sola. Stoffet er herlig jersey med feer fra Sydilla.

dress
Denne dressen er etter mønster fra Minikrea. Det er en omslagsdress som lukkes med knytebånd. Som dere ser på bildene er hetta litt i største laget, samt at dressen er veldig åpen i halsen. Skulle jeg laget flere ville jeg nok satt i en trykknapp for å lukke halsen litt mer. Dressen er sydd i babycord fra Sydilla (?) og foret med mikrofleece fra Stoff og Stil. På ermene og nederst på bena er det ribb fra Stoff og Stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar