søndag 9. juni 2013

Barselsett med fisker

Om bare noen få uker kommer det en ny liten lillebror til en av våre vennefamilier. Slike små brødre arver gjerne mye klær, men det er nå jammen kjekt med noe nytt også. Ettersom babyen er ventet når vi er på ferie, valgte vi å gi barselgaven litt på forskudd – og dermed kan den også publiseres på bloggen allerede nå.

barselsett2
Str. 62

Dette settet er sydd av herlig tynn jersey med fisker og hvit interlock fra Sydilla. Ribben er fra Stoff og Stil. Ettersom det er en sommerbaby valgte jeg å prøve meg på en litt kort bukse fra siste Ottobre (3/2013). Jeg vurderte fram og tilbake om jeg skulle sy kort- eller langermet body, men landet på å ha lange ermer. Sommeren i Trøndelag er jo ikke akkurat kjent for å være stabilt varm, og sart babyhud skal jo uansett ikke utsettes for så mye sol. Kanskje passer bodyen utover høsten også…
Bodymønsteret er som vanlig fra Heilt Spesiell, men jeg har laget knappeåpning på begge skuldrene. Som “prikken over i`en” laget jeg en matchende siklesmekke som har supermyk bambusvelour på baksiden.

Den vordende mammaen fikk også med et sett ammeinnlegg med ooga`er.

ammeinnlegg ooga

1 kommentar:

  1. Kjempe fint Kjersti. Herlege farger. Kanskje Lillemann her må ynskje seg noko i det fiskestoffet til bursdagen sin....

    SvarSlett