fredag 13. april 2012

Laffen titter frem igjen…

Da jeg sydde denne kjolen ble jeg så fornøyd at jeg med en gang tenkte at Elise måtte få noe lignende. Prinsippet om å ikke sy to identiske plagg ligger i bakhodet hos meg, som hos mange andre sybloggere, så denne gang ble det en vendbar forklekjole i str 74/80.

forklekjole2

Stoffene og giraffapplikasjonen er den samme som på selekjolen, men denne har også fått en hjerteapplikasjon på den “gule siden”. Mønsteret har jeg tegnet selv, etter en tutorial på Sykroken. Jeg har hatt det liggende lenge, og hadde egentlig glemt det, før et lignende mønster dukket opp i siste nummer av Ottobre. Selene er litt lange (vises på bildet av den “rosa siden”), og tanken er at jeg kan sette på en ekstra trykknapp her ettersom snuppa vokser.

Rosa babycord og gult bomullsstoff med hjerter fra Stoff og Stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar