onsdag 28. desember 2011

Dinosaur og knytebukse til tøffe gutter

I midten av november ble vårt herlige fadderbarn Even 4 år – og da måtte det en skikkelig bursdagsgave til. Tidligere i høst fant jeg mønster på en “kosedinosaur” på Stoff og Stil, og da var planen klar. Even er nemlig veldig glad i dinosaurer!

IMG_5696

Litt slapp i beina, men ellers er jeg veldig fornøyd med resultatet. Det er tross alt første gang jeg syr et kosedyr! Dinosauren er sydd i brun fleece fra Stoff og Stil, og fylt med fyllvatt fra samme sted.

I forrige innlegg ble det nevnt et juletre i Porsgrunn. Under dette juletreet befant det seg nok en pakke fra oss, og i den pakken var det en knytebukse til en flott gutt på ett år. Jeg har allerede mottatt mms og fått se at buksa er i bruk – kjempekjekt!

knytebukse

Buksa er sydd etter Jubels mønster i boka “Made by me”. Størrelsen er 1-2 år.
Stoffet er velour og ribb fra Stoff og Stil.
Jeg krangla fryktelig med både ribb og symaskin for å få til knytebåndene – men det ble greit til slutt. Neste gang tror jeg jammen at jeg tar med meg knytebåndene på besøk til Kristin og cover pro-maskina hennes…hehe…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar