torsdag 31. mars 2011

Snurreskjørt a`la prinsesse

I dag fyller verdens beste Ronja 3 år! Hipp hurra!!! Som jenter flest i den alderen er prinsesser stor stas, så det sa seg selv at årets bursdagsgave måtte ha noe med prinsesser å gjøre.

Mammaen til Ronja har kommet over den verste prinsessealderen, spesielt den rooooosa delen. Hihi… For å sikre at gaven falt i smak hos både mor og datter valgte jeg derfor å se om jeg fant noe stoff som passet for en ekte prinsesse, uten å være så fryktelig rosa. På en tur til Stoff og Stil tidligere i vår fant jeg et lyseblått prinsessestoff, og av det sydde jeg et snurreskjørt.

snurreskjørt

Ettersom jeg ikke hadde noe mønster til snurreskjørt i riktig størrelse, var jeg litt spent på om det ville passe. På bildene er Sondre prøveprinsesse…hihi… Han har et midjemål som er noen cm mindre enn Ronja, så da burde skjørtet såvidt henge på han – noe det gjorde. I kveld har jeg også fått bekreftet at skjørtet passet til den ekte prinsessen, og jeg tror mammaen var fornøyd også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar