onsdag 23. mars 2011

Lue og genser

Etter at jeg fikk symaskina opp på spisestuebordet – og tillatelse til å rote uten å rydde opp med en gang – har jeg faktisk fått sydd litt Smile Noen av prosjektene kommer litt senere, ettersom de er gaver som ikke er gitt bort enda, men her kommer noe av det jeg har laget de siste dagene hvertfall.

Først ut er ei lue med flodhester – eller hva slags dyr er det egentlig? Denne ble gitt bort i gave til Sondres kompis Marius, som nettopp har fylt 2 år Smile

IMG_2951

Stoffet mener jeg er fra Cetho, og mønsteret til luen har jeg funnet på http://kokalal.blogspot.com/2009/10/att-sy-en-mossa.html

I dag fikk jeg også gjort ferdig en genser med bondegårdsdyr på. Denne skal bli Sondre sin, og er i størrelse 92. Mønsteret er fra Meedom, og stoffet fra Cetho.

Bondegårdsgenser

Jeg har prøvd meg på en slik genser tidligere også, men den ble akkurat litt for trang i halsåpningen. Det vil si – den gikk på og av – men når det i tillegg kom en tomatsausflekk på den, så ble den vraket som mulig arvetøy til lillesøster Smile

Nå håper jeg bare at denne nye versjonen passer litt bedre – og at den holder seg flekkfri Smile

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar