onsdag 9. januar 2013

Årets julekjole til Elise

I år bestemte jeg meg for å sy julekjole til Elise. Vi skulle jo synge på TV sammen med Familiekoret på julaften, og da var det litt ekstra stas med hjemmesydd kjole på prinsessa vår. Strengt tatt burde vel både jeg og Sondre også hatt hjemmesydde klær, men det rakk jeg absolutt ikke…

julekjole2012
Str 80/86

Kjolen er sydd etter mønster i siste Ottobre. Stoffet er rutete bomull fra Stoff og Stil, og så er den foret med naturhvitt bomullslerret. Bisebåndet under bryststykket er også laget av bomullslerret, mens sløyfen er en rest av noe bånd jeg hadde liggende. I ryggen er det skjult glidelås.
Boleroen har jeg kjøpt, men syntes den passet så godt at den fikk være med på bildet ;)

Jeg prøvde å ta noen actionbilder av frøkna, men hun er ikke så villig til å posere akkurat.
julekjoleaction

 

2 kommentarer: