onsdag 1. februar 2012

Rykende fersk bukse!

Denne buksa er ikke mer enn et par timer gammel, men allerede klar for en vask… Snuppa har nemlig begynt med litt fast føde – og det betyr jo som de fleste vet, en god del griseri!

Men, før buksa fikk en dose fruktmos gnidd nedover venstre lår, rakk jeg å få tatt noen actionbilder.

stripeoverall

Både mønster og stoff er fra Stoff og stil. Jeg gjorde noen små endringer underveis, blandt annet litt kortere skulderstropper og ribb nederst på beina.
Jeg er absolutt ingen habil glidelås-syer, men til å være andre forsøk synes jeg den ble rimelig godkjent.

Dette var også mitt første forsøk på kanting med tvillingnål, noe som gikk overraskende bra.

Lommene er litt skjeve (ikke sååå skjeve som det kan se ut til på det nederste bildet), og stripene passer ikke helt sammen over alt. Men sånn bortsett fra det er jeg godt fornøyd med denne overallen. Deilig med sånne plagg nå som snuppa stadig jobber med å bevege seg bort fra lekematta og ut på det kalde gulvet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar